söndag, januari 22, 2012

22/1-2012

till min fina vän
du har gett mig så himla mycket. du har gett mig ett roligt och spännande liv. att du sedan på vägen håller koll på mig, tar hand om mig, ger mig det jag behöver och ännu mer, är egentligen för mycket. men jag klagar inte, det är du. du vill se efter människor. du sätter hellre andra framför dig själv och du gör det jämt. det beundrar jag.
du tröttnar liksom aldrig på att vara den människan som folk söker sig till när de vill ha råd, du trivs med det. jag trivs med det. och jag kommer aldrig någonsin att klaga på det eller på dig.
du betyder så förbaskat mycket för mig, det kommer du alltid göra. och jag kommer alltid att vara rädd om dig. jag kommer alltid det, vare sig du vill eller inte. för det är sån jag är. jag vill att du ska veta det bara, för det känns som att du har glömt det. glöm aldrig de saker du kan ha nytta av.
det jag också vill att du ska veta är att jag älskar dig. jag älskar din humor, ditt slarviga sätt, ditt enkla sätt att se på saker som jag tycker är jättesvårt, ditt sätt att ta varje dag som den kommer och såklart, att du kan fräsa i åt folk som behandlar dig fel, och, så vill jag skriva "ditt sätt att säga nej". men jag tror faktiskt att vi kommer att komma dit.
fan, ja vill ju ha med dig på allt. på alla mina framtida äventyr. jag vill att du ska vara en del i det.
det är dig jag vill gå ut med när jag fyller och det är till dig jag vill säga till mamma att jag ska flytta när hon och jag bråkar. det är det vanliga för mig. det är till dig man går när man inte riktigt behöver ha en anledning. jag behöver inte vara ledsen, arg, glad eller ens pratglad. vi kan bara vara, precis som vi är.
alla människor har sina fel, alla gör sina fel och alla vill inte göra fel. det är inte bara du. eller bara jag. du är så sjukt stark långt där inne. använd den styrkan till något bra så kommer allt att bli bäst.
jag saknar dig. och babe, jag kan glömma, jag vill glömma.

jag kommer aldrig att må bra utan dig lisa,




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar